RSS 2.0

Som synes så är det riktigt mycket snö på Öland. Det lär nog dessvärre dröja ett tag innan några växter visar sig.

Kamerorna står provisoriskt placerade. De skall ut i trädgården och sitta på de pinnar som kanske skymtar. Detta sker så snart jag ser att det går att jobba i jorden. Under tiden får ni stå ut med stökiga interiörer översiktsbilder. Jag får även en del motljusfenomen som jag hoppas kunna undvika när kamerorna kommer ut. Under den ljusare delen av året står solen dessutom betyligt högre på himmelen...

Till att börja med kan ledningarna (USB) ligga löst på marken, dvs jag gräver ner dem när jag ser att det går lätt att gräva.

För er som är nyfikna kan jag tillägga att kamerorna kommer att inyhsas i små lykthus som jag köpt på Jula. Lyktorna kommer att sitta på gröna blompinnar av armerad plast. Vid staketet kommer de att vara lite högre (120cm) medan de övriga skall sitta lågt (60cm).

Jag var på Öland dagen före Julafton och då var det grönt och fint. Tänkte satt upp kamerorna då, men skarvandet av USB-kablarna drog ut på tiden. De skall ju isoleras också, vilket jag nu gjort enligt alla konstens regler. Alla kameror har nu ledningar av just den längd som de skall ha när de placeras ut. Vid var 5:e meter måste man ha en repeater. Dyra grejor det här...

Nästa gång jag åkte dit, på annandagen hade snön kommit, suck. Nu får jag vänta länge innan det går att jobba i trädgården igen.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS