RSS 2.0

Allt är inte nytt, dock. Dessutom har jag tagit bort en del av det som jag tidigare berättat om.

Nu tänker jag mej tre ungefär lika frö- & perennrabatter med lite smått och gott (StaketExtra, Bakgård och Gräsmatta).

Nu har jag ju hittat www.impecta.se och de har också billiga frön. I vissa fall rör det sig om tämligen stora förpackningar till ett facilt pris.

Vintergäck som frön är inte dumt. Man kan komplettera runt Björken samt ha lite tidigblommande marktäckning i perennrabatterna. Tillsammans med Gulsippa blir det gult och fint hela våren!

Tanken är nu, att det skall vara färre ettåriga växter och hellre perenner. Några nytillskott är Nattviol, Stockrosor, Nordamerikansk Riddarsporre, samt som kantväxt Nattljus. Eftersom de vanligen fleråriga lupinerna, såväl som övriga perenner, inte lär blomma i år, har jag även beställt tre olika sorters ettåriga Lupiner. Nu behöver jag inte bekymra mej om ifall det går att rädda de befintliga i Staket, extra.

Runt kamerorna blir det nu Nattljus, Stockrosor som perenner, samt provisoriskt Slingerblandning, Praktportlak.

Vid häcken blir det nu två gula sorter i olika höjd: Gul Fetknopp samt Praktstenört, som jag berättat om tidigare.

Beställningen till Impecta har jag redan skickat in, de har enligt vad jag förstår något längre leveranstid. Jag har dock lite kvar att beställa från Frö med Posten, men de har permanent varukorg, så där kan de ligga tills jag bestämmer mej.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS