RSS 2.0

Det har gått några veckor sedan jag skrev här. Dock har det hänt en del.

Väderprogramvaran Weather Display uppdateras efterhand och nya funktioner tillkommer. Nu finns det flera alternativa sidor i Weather Display Live. Välj med knapparna nere till höger. Varje ny sida behöver en viss tid för att ladda och hämta data. När den väl är klar kan du skifta snabbt mellan de laddade sidorna. Samtliga sidor ger hög belastning på din dator (flashgrafik).

Datorn tappar numera inte kontakten med väderstationen. Däremot har jag haft problem med vindmätaren som låser sig i WSW. Efter kontakt med Safecast har jag fått nya givare, som är monterade. Efter detta så har vindmätaren fungerat fint. Den har nu dessutom monterats ett par meter högre, varför det kanske blir lite mera realistiska vindvärden.

Första regnet på en månad uppdagade ett annat fel i väderstationen. Regnet dubbleras efter några timmar, dvs dagens regn adderas en gång till. Detta är något som man på Safecast var aningen förvånade över, eftersom felet tydligen bara funnits i tidiga versioner. Nu håller jag på att diskutera detta med de som står för programvaran Weather Display, om det möjligen finns en "workaround". Men eventuellt kanske ett byte av konsolen hjälper.

Kamerorna är kalibrerade för bättre skärpa. Jag har skaffat 20m VGA-kabel så jag kan ta med mig bildskärmen ut i trädgården och skruva på plats.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS