RSS 2.0

Idag fredag har jag upptäckt att vind och utomhustemp inte uppdateras. Datorn verkar ha startat om kl 1511 och då har även väderstationen tappat kontakten med utomhusenheten. Det kan tyckas lite märkligt eftersom jag har en kabelanslutning (använder alltså inte den trådlösa överföringen) men det finns alltså en handskakning som måste fungera. Tappar den kontakten så måste den initieras på rätt sätt. Dessvärre varade strömavbrottet inte tillräckligt länge för att det skulle bli en riktig reset.

Jag har ingen lust att åka till Öland över en dag bara för att fixa detta. Jag skall ändå dit över Påsk, och på långfredagen så kommer stationen av allt att döma i drift igen.

Under tiden återgår jag till att uppdatera vädersidorna från METAR från Kalmar Flygplats (ESMQ).

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS